De waarde van de waardepropositie

Hoe trek ik (de juiste) klanten aan? En hoe kom ik aan de juiste medewerkers?

Een heldere waardepropositie helpt!

Welke ondernemer wil niet alleen maar de juiste klanten? Klanten die je waarderen om je product/dienst, service en daar bereid zijn een passende prijs voor te betalen. En wil jij ook niet voldoende medewerkers aantrekken die perfect passen in dit plaatje?

Een goede waardepropositie levert hier een belangrijke bijdrage aan. Het is essentieel te laten zien welke waarde jij voor je klant creëert en hoe je dit met jouw onderneming organiseert. Onmisbaar in een goede waardepropositie zijn de antwoorden op de volgende vragen:

Impact – Ben je in staat om met jouw onderneming te voorzien in de behoefte van de klant? Misschien ben jij zelfs wel in staat om deze behoefte te overtreffen? Welke waarde creëer jij voor jouw klanten?

Processen – Ben jij goed bereikbaar, is je offertetraject duidelijk en overzichtelijk, is er een goede klantenservice? Wat is het kennisniveau binnen jouw onderneming, hoe efficiënt plan jij je projecten?

Houding – Hoe vind jij dat klanten benaderd moeten worden, wat is je basishouding naar klanten toe? Ben jij heel dienstbaar en persoonlijk of misschien juist heel zakelijk?

Deze drie aspecten geven jou als ondernemer de mogelijkheid je te onderscheiden. De waardepropositie is iets waaraan niet alleen klanten zich kunnen verbinden maar ook medewerkers. Zij kunnen het heel aantrekkelijk vinden voor jouw onderneming te werken als uit de waardepropositie bijvoorbeeld blijkt dat vakmanschap enorm wordt gewaardeerd.

Heb je meerdere klantprofielen? Dan heb je mogelijk meerdere waardeproposities nodig. Bijvoorbeeld als je zowel consumenten als bedrijven als klant hebt.

In de gratis miniworkshops van 1, 8, 15 en 22 februari aandacht voor jouw waardepropositie. Er is een zeer beperkt aantal plaatsen beschikbaar.

Wil je meer informatie of je inschrijven? Neem contact op via mail of bel 0649287673 (Mark Bakelaar).

Leave a Reply

Your email address will not be published.